9 שנות מאסר לאיש הג'יהאד שריגל אחרי מתקנים ביטחוניים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on 9 שנות מאסר לאיש הג'יהאד שריגל אחרי מתקנים ביטחוניים

    בית המשפט גזר 9 שנות מאסר על פעיל טרור סאלם אבו דאהר בגין ביצוע תצפיות כדי להבחין בתנועות צה"ל בגבול ודיווח אודות המידע | בנוסף הוא השתתף בפעולות ירי טילים לעבר ישראל, ונקט בפעולות עצמאיות ויוזמות מצידו, להוצאת תכנית זו אל הפועל.

    בית המשפט. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בב"ש גזר עונש של 9 שנות מאסר בפועל על פעיל טרור סאלם אבו דאהר, שהורשע בביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה.

    בית המשפט המחוזי ציין בגזר הדין, כי "לאורך השנים, עברה הפסיקה בתחום עבירות הביטחון שינויים ותמורות, והותאמה לנסיבות המשתנות, ולמצב הביטחוני עמו נאלצת מדינת ישראל להתמודד, ובפרט- ביישובי הנגב המערבי, באיזור רצועת עזה…בענישה שהתהוותה לאורך השנים, הודגש הצורך בהרתעה, במיגור, ובהתמודדות עם הטרור, כמו גם, ההשלכות רחבות ההיקף שישנן לפעולות אלה על אזרחי המדינה, בעיקר, כאמור, ב"יישובי העוטף".

    הנאשם הצטרף לארגוני טרור שונים בעזה ופעל בשורותיהם, לאורך מספר שנים, בתפקידים שונים, החל מפעיל זוטר, דרך תפקידי הדרכה וכלא ביוזם ומוציא לפועל של פעולות טרור. פעילותו הסלימה, לאחר שגויס לג'יהאד האיסלמי הפלסטיני, במטרה לשגר טילים לעבר ישראל.

    על בסיס יום יומי, ביצע הנאשם משימות עבור הארגון, לרבות הדרכת פעילים אחרים, ביצוע תצפיות כדי להבחין בתנועות צה"ל בגבול ודיווח אודות המידע שהתקבל. בשלב מאוחר יותר, השיב הנאשם בחיוב להצעה להשתתף בפעולות ירי טילים לעבר ישראל, ונקט בפעולות עצמאיות ויוזמות מצידו, להוצאת תכנית זו אל הפועל. פעולתו של הנאשם כללה איתור טילים, הכנתם לשיגור, טיפול בתקלות, לרבות הרכבת ראש נפץ, ושיגורם משטח הרצועה לעבר ישראל. בדצמבר 2017, שיגר הנאשם יחד עם פעילים נוספים טילים לעבר ישראל מבמות שיגור מוסתרות ובכך ניסה לגרום למותם של אזרחים ישראלים. מדובר בשני טילים שנורו לכיוון ישראל, כאשר אחד מהם התפוצץ באוויר, והשני נפל בשטח עזה.

    במאי 2020, הסתנן הנאשם לישראל עם מטען חבלה על גופו במשקל 7-8 ק"ג, ללא הכבל והנפץ. הנאשם חצה את הגבול דרך פרצה וכאשר שמע קולות של צה"ל, הוריד את המטען.

    הנאשם הודה והורשע בביצוע עבירות בטחוניות לפי חוק המאבק בטרור של חברות בארגון טרור, נסיון לרצח המהווה מעשה טרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור, עבירות נשק, הסתננות ועוד.

    בית המשפט קיבל את עמדת המדינה, שיוצגה ע"י עו"ד ענבל חיים מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) והשית על הנאשם עונש של 9 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי.

     

    בית המשפט המחוזי בב"ש (הרכב כב' השו' א. ואגו, א. אינפלד, א. חזק) קבע, כי "התמדתו של הנאשם במעשיו, מעידה על רצונו להשיג את המטרה הרצחנית של ארגוני הטרור אליהם חבר, ואת אדישותו לסבלה של האוכלוסיה האזרחית, לעברה שיגר טילים, ואשר ביחידיה רצה לפגוע…"

     



    0 תגובות